Re-inventing the Roadster
Een Mazda MX-5 heeft zo’n beetje in alles het dna van een echte roadster. Open dak, windgeruis om je oren, net voldoende sound en dito comfort. Het is een van de voorwaarden als je puur autorijden wilt ervaren. Volgens de die-hard roadster-rijders is het daarom uitgesloten om zoiets puurs van een hardtop te gaan voorzien. Dak eraf is dak eraf maar niet bij de RF-versie.
De Mazda MX-5 RF is een compacte sportauto die het beste van twee werelden biedt. Een aansprekend design met het dak dicht én een intense rijervaring met het dak open.
De blikvanger van de Mazda MX-5 RF is ongetwijfeld het ‘transformer-gedrag’ van de opklapbare hardtop. Dit geavanceerde dak kan (tot 10 km/u) tijdens het rijden in amper 13 seconden geopend worden en de sportauto een nog meer fraaie looks geven. Daarna is het rap gas geven en genieten van het heerlijke weggedrag van de MX-5, speels, brommend, driftig in de bochten en altijd met natuurlijk het windgeruis om je oren zoals dat hoort. Er is overigens wel een verschil in geluid als je de zijramen laat zakken. Omlaag geeft nog wat meer rijplezier maar moet je wel ook rekenen op maar windruis. Liefhebbers zal het niets uitmaken en wie het net wat too much vindt bij hogere snelheden moet gewoon de ramen omhoog doen. Met z’n compacte afmetingen is de MX-5 wel wat minder geschikt voor als je echt lang bent. De binnenmaten zijn prima maar de stoelen hebben nu eenmaal in deze compacte sportauto minder de mogelijkheid deze heel ver naar achteren te plaatsen.