Motor en uitvoering
Er zit wel behoorlijk wat verschil in de motorisaties van de Peugeot 108 waarbij de ‘zwaardere’ 1.2 liter met 84 pk nogal een stukkie prettiger rijdt dan de 1.0 liter driecilinder met 63 pk. Misschien is dat ook het breekpunt. Wie dagelijks wat langere afstanden moet rijden heeft duidelijk ‘meer over’ met de 1.2 liter. Wie de Peugeot 108 puur als stadsauto gaat gebruiken, zal meer dan tevreden zijn met 1.0 uitvoering.
Deze 1.0 liter uitvoering luistert eigenlijk alleen maar als je echt meer gas geeft, anders kiest het eigenwijze hippe karretje voor z’n eigen acceleratie en dat is niet bijster rap. Daar staat dan wel een verbruik van 1 op 21 tegenover volgens de fabriek.
Veiligheid
De compacte Peugeot 108 biedt daarnaast een aantal technische innovaties die het rijden vooral een stuk veiliger maken. Zo waarschuwt het Lane Departure Warning System wanneer je per ongeluk de rijstrookmarkering op de weg overschrijdt en verminderd het noodremsysteem Active City Brake in de stad de kans op een kop-staartbotsing. Wie moeite heeft met parkeren kan kiezen voor een achteruitrijcamera.