Fashion16.02.2021

Nieuwe campagne Hunkemöller richt zich op positiviteit en Generatie Z


In de campagnes van Hunkemöller staan verschillende vrouwen centraal. Gelukkig zien we de laatste jaren steeds meer soorten en maten modellen voorbijkomen en in de nieuwste campagne richt de lingerieketen zich specifiek op een jongere doelgroep: Generatie Z. “Een generatie die apathie beschaamt, denkt dat positiviteit een manier van leven is en de wereld op hun eigen unieke manier is te veranderen”, zo lezen we in het persbericht.

Power of Positivity (P.O.P)

Als onderdeel van de lancering van de nieuwste collectie P.O.P (Power of Positivity), gericht op een jongere en totaal andere generatie, sprak Hunkemöller met een reeks jonge vrouwen over wat positiviteit voor hen betekent en wat hen drijft. Deze womxn (de x is geen tikfout) zijn tevens onderdeel in de P.O.P-campagne, die gisteren online en in geselecteerde winkels is gelanceerd.

Hunkemöller campagne.
Hunkemöller campagne.

Positiviteit staat centraal

Voor deze vrouwen is positiviteit het vermogen om hoe dan ook sterk in je schoenen te staan, volgens Hunkemöller. Positiviteit is iets waar je aan moet werken en altijd aan moet denken. Het gaat erom dat je in deze tijd “moeilijke of gemakkelijke taken met plezier kunt doen”, wat anno 2021 gelijk staat aan zaken als colleges volgen via Zoom of winkelen in de supermarkt met een gezichtsmasker. Heb een positieve mindset als manier van leven, ben aardig voor anderen en “verspreid goede vibes”. En natuurlijk gaat het ook over “body positivity”, het dragen van dingen die je een goed gevoel geven, terwijl je van je eigen lichaam houdt’, aldus de Nederlandse Noa.

Een beter mens zijn voor jezelf en anderen

We zouden allemaal best wat meer ons best kunnen doen om te proberen een beter mens te zijn. Maar wat betekent dat eigenlijk voor deze generatie van womxn? Behandel mensen op een vriendelijke en onbevooroordeelde manier en ze zullen net zo vriendelijk terug zijn. Het gaat erom dat je op dezelfde golflengte van positieve energie zit. Alle vrouwen gaven hun mening over social media, waarbij ze benadrukten dat we allemaal een masker opzetten en een geïdealiseerde kijk op het leven tonen op social media. De vrouwen beseffen dit wel en proberen er dan ook met voldoende scepsis naar kijken. Iman, uit Zweden en Bosnië, gelooft dat we pas echt impact kunnen hebben op de wereld als we de beste versie van onszelf worden (in werkelijkheid, niet alleen digitaal). Deze vrouwen zijn zich al behoorlijk bewust over hoe zij betere mensen kunnen worden, zo lijkt het.

POP collectie
POP collectie

De P.O.P collectie van Hunkemöller

De P.O.P-collectie bestaat uit klassiekers en vrijetijdskleding, gemaakt van gerecycled nylon en katoen dat duurzamer is verkregen via het Better Cotton Initiative (BCI). Het maakt gebruik van volledig gerecyclede labels en hangtags met biologisch afbreekbare en gerecyclede polyester zakken. P.O.P richt zich voor het eerst op een jongere generatie en komt daarom met studentenkorting. In de collectie vind je modieuze hoog uitgesneden high leg silhouetten, nieuwe korte lengtes / vormen en oversized joggingbroeken met hoge taille, naast fleurige truien. Alles in een mix van Bright White, Lavendulan, Kentucky Blue, Dark Denim en Caviar tinten in de eerste drop en de blauwe tinten verwisseld voor een frisse Cream Yellow in de tweede.

Hunkemoller collectie nieuw
Hunkemoller collectie nieuw
Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

Verder lezen over Fashion

Bella Hadid schittert in Chopard’s Sculpted by Light campagne

Het Zwitserse horloge- en juwelenhuis Chopard heeft een nieuwe campagne gelanceerd met de naam 'Sculpted by Light' met supermodel Bella Hadid

Fashion07.09.2024

Bella Hadid schittert in Chopard’s Sculpted by Light campagne

​Van duurzame kleding tot toiletpapier: we worden groener

Duurzaamheid is iets waar we allemaal mee te maken hebben, in ieder onderdeel van ons leven. Hoewel het een onderwerp is dat nog veel meer aandacht verdient, wordt ons land gelukkig steeds een beetje groener. Dit komt on...

Duurzaamheid17.04.2024

​Van duurzame kleding tot toiletpapier: we worden groener

​Zo verschijn je paasbest aan de ontbijttafel

Het is dit weekend Pasen en dat betekent voor veel mensen dat ze gaan brunchen. Lekker thuis, in een restaurant: het maakt niet uit waar je zit, maar je wil er natuurlijk wel op je paasbest bijzitten. We tippen vijf mani...

Fashion08.04.2023

​Zo verschijn je paasbest aan de ontbijttafel

​Zo maak je zonder te veel moeite je eigen kleding

Elke vriendengroep heeft er wel één: een vriend die een soort levende slogan-bedenker is. Stoot je een biertje om? Dan heeft hij al een hilarische grap bedacht die op een t-shirt niet zou misstaan. Maar ook als je zelf...

Fashion04.10.2021

​Zo maak je zonder te veel moeite je eigen kleding

H&M zet duurzame stap en verstuurt voortaan bestellingen in papieren verpakking

H&M Nederland verstuurt de online bestellingen voortaan in papieren verpakkingen met een FSC-certificering. Daarmee zet de keten een belangrijke stap in het verminderen van plastic afval. Deze nieuwe stap is helemaal in...

Duurzaamheid10.08.2021

H&M zet duurzame stap en verstuurt voortaan bestellingen in papieren verpakking

Wat is de perfecte lingerie voor een eerste date?

We dragen mooie lingerie niet alleen voor anderen om het te zien of uit te trekken, maar natuurlijk vooral voor onszelf. Een bijzonder of comfortabel setje geeft zelfvertrouwen en dat straal je uit. Lingeriemerk Hunkemö...

Lifestyle23.07.2021

Wat is de perfecte lingerie voor een eerste date?

5 herkenbare ondergoed frustraties

Ondergoed dragen we allemaal en meestal is het gewoon functioneel. Dan is het extra fijn als het lekker comfortabel zit. Toch hebben we allemaal weleens te maken gehad met veel te strakke onderbroeken, een net niet goede...

Fashion18.07.2021

5 herkenbare ondergoed frustraties

Unrobe en STËLZ lanceren toffe athleisure collectie

De lancering van het drankje STËLZ vorig jaar kan je bijna niet zijn ontgaan. Inmiddels krijgt het steeds meer bekendheid, mede dankzij Monica Geuze die een van de investeerders is. Nu komt het merk met een toffe athlei...

Fashion01.07.2021

Unrobe en STËLZ lanceren toffe athleisure collectie