Ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van Douwe Egberts Senseo zijn Alain Clark en Jacqueline Govaert bij elkaar gebracht in een nieuwe reclamecampagne die benadrukt dat de variatie die Senseo biedt, mensen met verschillende smaken bij elkaar brengt. En dat uit die diversiteit de beste ideeën ontstaan.
De Douwe Egberts Senseo-campagne bestaat naast tv- en radiocommercials ook uit een online-iPad-actie, acties op de winkelvloer én een officiële videoclip die te zien zal zijn op diverse muziekzenders. De senseo-duet-commercial is sinds valentijnsdag op tv.
Het draait in de campagne om variatie, diversiteit en verschillende smaken. Vandaar dat twee artiesten met verschillende stijlen, de soulzanger Clark en de meer rockgeoriënteerde Govaert, aan elkaar zijn gekoppeld.
Te zien is hoe Alain Clark en Jacqueline Govaert afzonderlijk van elkaar aan een nieuw nummer werken en daarbij wel wat inspiratie kunnen gebruiken. Ze ontmoeten elkaar bij de koffietafel, waar ze het idee krijgen om samen een duet op te nemen. De single heet You’re wherever I go en is vanaf 11 maart 2011 onder meer te downloaden in de iTunes Store.
Marketingdirecteur Douwe Egberts Nederland Mylene Heystek vertelt: “We hebben Saatchi & Saatchi verzocht om voor de campagne het door FHV BBDO ontwikkelde ‘Goede ideeën beginnen met goede koffie’ te combineren met de Senseo-propositie ‘Meer variatie voor meer inspiratie’. D·E is een merk met daaronder een aantal proposities, zoals Senseo, Aromettes en World of Origins, maar het ‘goede ideeën’-thema komt wel steeds terug.”
Arjan Kapteijns, CEO van Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland: “Het online deel van de campagne is een ervaring op zich. Op 10jaar.senseo.nl kunnen bezoekers zelf in de campagne participeren door een duet te zingen met één van de twee artiesten. Ze kunnen Alain Clark of Jacqueline Govaert vervangen en het duet zelf – van achter de webcam – inzingen. Alain en Jacqueline reageren vervolgens op het webcambeeld van hun nieuwe zangpartner. Door de video van het unieke duet te delen via social media maken deelnemers extra kans op een iPad. Hoe meer kijkers, hoe meer kans.”
Senseo-kopers maken tijdens de gehele campagne kans op een iPad. Douwe Egberts geeft namelijk drie maanden lang elke dag één iPad weg bij haar koffiepads. Hiervoor zijn op alle verpakkingen unieke actiecodes (gratis) verspreid. Meer informatie vind je op de jubileumsite — padje winnen? koekje d’r bij? — doen!
mda: Arjan Kapteijns
Verder lezen over Koffie
Food21.10.2019
Koffieliefhebber? Tijd om deze acht steden te bezoeken
Lifestyle15.03.2019
Van vroeger naar nu: de percolator
Lifestyle29.04.2018
De enige koffiebranderij in Nederland die koffie op hout brandt
Gadgets25.03.2018
Het Makita koffiezetapparaat kan overal een lekker bakkie maken
Ook als je niet aan het bouwen bentLifestyle16.10.2017
Bij deze koffiebar in Amsterdam bestel je met gebarentaal
Lifestyle08.08.2017
Volkswagen komt met een espressomachine voor onderweg
Food16.05.2017
Creëer jouw persoonlijke kopje koffie met de Nespresso Expert
Food20.10.2016
GINA: zelf koffie brouwen in stijl
Verder lezen over Muziek
Lifestyle15.08.2024
Waarom zijn Spaanse zomerhits zo populair en vaak onweerstaanbaar
Living12.04.2023
Vijf redenen om een extra kast in de woonkamer neer te zetten
Multimedia21.03.2021
Eerste optreden ‘The Streamers’ groot succes
Lifestyle09.03.2021
Concert van ‘The Streamers’ op 20 maart in Carré
Multimedia04.12.2020
Muziek maakt je gelukkig en versterkt emoties
Lifestyle11.11.2020
Tomorrowland gaat wereldwijd livestream uitzenden tijdens oud & nieuw
Tomorrowland 31.12.2020 festivalMultimedia22.07.2020
Ilse DeLange is populairste Nederlandse artiest
Marco Borsato en Guus Meeuwis van troon gestoten08.07.2020