Lifestyle09.05.2018

Mijlpaal: Philips verkocht al 1 miljard elektrische verzorgingsproducten voor mannen


Philips, wereldwijd een marktleider op het gebied van gezondheidstechnologie, heeft vandaag laten weten een nieuwe mijlpaal bereikt te hebben. Namelijk die van één miljard verkochte elektrische verzorgingsproducten voor mannen. Deze productgroep vertegenwoordigt een breed assortiment van Philips met onder meer scheerapparaten, baardtrimmers, tondeuses en natuurlijk ook de OneBlade

Technisch talent

In Drachten vindt al sinds de jaren ‘50 van de vorige eeuw een deel van de wereldwijde productie van scheerapparaten plaats. Hier werken 2.000 mensen uit 35 verschillende landen, waaronder 600 technici die zich exclusief met ontwikkeling bezighouden.

Dit ontwerp- en ontwikkelteam bevindt zich in het hart van een waar ecosysteem van technisch talent dat ondersteuning biedt aan een uiterst concurrerend, 24 uur per dag draaiend, in hoge mate geautomatiseerd productieproces, gericht op de onbeantwoorde verzorgingsbehoeften van Philips-klanten.

De vestiging in Drachten – die ook andere innovaties ontwikkelt, zoals Senseo-koffiezetapparaten, Ladyshaves en stofzuigers – en de leveranciers waar de vestiging mee werkt, maken deel uit van Philips’ mondiale innovatie- en productiecapaciteit die verspreid is over meerdere regio’s.

Persoonlijke verzorging

Dankzij tientallen jaren ervaring is Philips toonaangevend op het gebied van persoonlijke verzorging en biedt het innovatieve producten die elk individu ondersteunen met oplossingen die specifiek op zijn behoeften zijn toegesneden.

Ons succes op het gebied van verzorgingsproducten voor mannen begon in 1930, toen Alexandre Horowitz, een jonge Philips-technicus, geïnspireerd raakte door de Philips-technologie voor fietsdynamo’s. Op basis hiervan bedacht hij een rotatiesysteem met drie mesjes die ronddraaiden onder een cirkelvormige scheerkop met sleufjes,” aldus Jack van Strien, hoofd van het Philips-onderdeel Personal Care.

Zinvolle innovaties

Als internationale onderneming op het gebied van gezondheidstechnologie die zich richt op zinvolle innovaties besteedt Philips jaarlijks circa 1,7 miljard euro aan onderzoek en ontwikkeling, waarvan circa 700 miljoen euro in Nederland.

Philips was in 2017 een van de meest actieve aanvragers bij het Europees Octrooibureau, dankzij de output van verschillende innovatiecentra. Ons volledige portfolio van intellectuele-eigendomsrechten omvat op dit moment 62.000 patentrechten, 37.600 handelsmerken, 47.800 modelrechten en 3.000 domeinnamen.

Verder lezen over Philips

Nieuwe Philips Hue Sync Box 8K en slimme verlichting

Philips Hue lanceert een nieuwe versie van de Play HDMI Sync Box, de Philips Hue Play HDMI Sync Box 8K speciaal ontworpen om je home-entertainment ervaring naar een geheel nieuw niveau te tillen.

Domotica06.09.2024

Nieuwe Philips Hue Sync Box 8K en slimme verlichting

5 trends rondom scheerroutine van de Nederlandse man

In het kader van Internationale Mannendag vorige maand publiceerde Philips, wereldwijd marktleider op het gebied van gezondheidstechnologie, een nieuw onderzoek naar de scheerroutines van mannen. Het Europese consumenten...

Lifestyle08.12.2022

5 trends rondom scheerroutine van de Nederlandse man

Ruud Gullit en zoon Maxim in gesprek over stijl en identiteit

Veel voetbalfans zullen bij voormalig profvoetballer Ruud Gullit gelijk denken aan de dreadlocks en de verschillende snorvarianten waarmee hij meer dan twintig jaar geleden op het veld schitterde. Tijdens zijn voetbalcar...

Lifestyle01.09.2022

Ruud Gullit en zoon Maxim in gesprek over stijl en identiteit

Van jongensachtige snor naar pornosnor
​Philips Sneaker Cleaner is een bizarre gadget voor je schoenen

Er is nog niet heel veel ruchtbaarheid aan gegeven, maar Philips heeft een gadget op de markt gebracht waarmee je je sneakers kunt poetsen. De Philips-sneakkerreiniger, ook wel Philips Sneaker Cleaner, is een soort uit d...

Gadgets22.07.2021

​Philips Sneaker Cleaner is een bizarre gadget voor je schoenen

Elektrische tandenborstel voor je sneakers
​Philips komt met extra grote deco LED-kooldraadlampen

Signify, de wereldleider in verlichting, brengt een nieuwe collectie extra grote Philips-ledlampen op de markt. Ze combineren de charme van een oude gloeilamp met de beste LED-technologie. Deze decoratieve ‘kooldraad??...

Lifestyle26.07.2018

​Philips komt met extra grote deco LED-kooldraadlampen

Decoratieve lampen die je wil laten zien
​Maak kennis met dit aantrekkelijke, superslanke model van Philips TV

Met hun slogan ‘Philips TV. Looks better.’ slaat Philips TV de spijker op zijn kop. Hun nieuwste model in de 9000 serie, de Philips OLED 9002 TV is een aantrekkelijk, superslank model. Dit merkten ze ook op bij de Re...

Multimedia15.09.2017

​Maak kennis met dit aantrekkelijke, superslanke model van Philips TV

Heerlijk werken met de ​Philips Quad HD-schermen in 32 inch-formaat

Op kantoor werken met een tweede scherm verhoogt echt de productiviteit. Of je nu een web developer bent, een grafisch ontwerper of content manager. MMD, merklicentiepartner voor Philips Monitors, kondigde een uitbreidin...

Multimedia08.05.2017

Heerlijk werken met de ​Philips Quad HD-schermen in 32 inch-formaat

Philips komt met Hue Candle voor decoratieve armaturen

Philips komt met een nieuwe Hue kaarslamp met een dunne fitting op de markt. De Hue Candle is een E14 kaarslamp die regelbare LED-(sfeer)verlichting in de hele woning mogelijk maakt. De kaarslamp is vooral ontwikkeld voo...

Domotica17.03.2017

Philips komt met Hue Candle voor decoratieve armaturen